FRÅGOR OCH SVAR

Det är så rörigt hemma hos mig att det skulle kännas jobbigt att visa upp mitt hem för er.

 

Oroa dig inte, vi har sett allt! Vårt jobb är att hjälpa dig och inte att döma.

 

Varför behöver jag er hjälp? Borde jag inte rensa i röran själv?

 

Du kan absolut göra det själv, men du kan dra nytta av att få hjälp av en erfaren rådgivare. Med vår hjälp kan rensningsprocessen bli lättare, utföras mer effektivt och avslutas snabbare. Det är också en stor fördel att ha en bokad tid – då blir det svårare att skjuta upp problemet.

 

Vad förväntas av mig?

 

Att du har ett öppet sinne, tid att samarbeta ostört med oss och en ambition att behålla de system och lösningar som vi etablerar tillsammans. Målet är att, genom vårt samarbete, hitta system och lösningar som passar dig och din livsstil. Vi kan även etablera en plan för andra rum och ytor i ditt hem om du vill fortsätta själv med rensningsarbetet.

 

Vad kostar tjänsten? Får jag valuta för pengarna?

 

Det mest effektiva sättet att arbeta är oftast när vi utför ett projekt tillsammans. Vid mindre projekt kan det räcka med endast en konsult. Vi debiterar 650:- exkl. moms per konsult och timme. Vill man ha vår hjälp på kvällar eller helgen debiterar vi 200:- exkl. moms extra per konsult och timme.

 

Vi lämnar alltid offert för våra projekt.

 

Vårt mål är att frigöra utrymme, tid och energi igenom att rensa och organisera i ditt hem. Du kanske slipper betala dyr hyra på ett eller flera förråd, du slipper lägga dyrbar tid på att leta efter diverse föremål och köper inte dubbelt av det du redan har men inte hittar. Vi kanske även hittar föremål som du kan sälja. Vi har kontakter både i auktionsbranschen och hos antikhandlare. I slutändan är fördelarna med att vara organiserad ovärderliga: mindre stress och mer kontroll i vardagen samt själsro.

 

Kan ni garantera diskretion?

 

Vissa vill gärna berätta för familj och vänner om sina rensningsprojekt men andra vill hålla sådant helt privat. Simply Organised erbjuder en diskret service. Vi avslöjar aldrig information om våra kunder till tredje part om det inte överenskommits och vi kör bilar utan logotyp. Vi kan ibland komma att fråga om vi får ta före- och efterbilder, men det är helt upp till våra kunder om detta skall göras eller inte.

 

Hur lång tid tar det att rensa och organisera?

 

Mindre projekt kan ta fem till sex timmar, men även längre. Det beror helt på hur mycket det finns att göra och hur fort du som kund kan fatta beslut under processen. Det kan vara både fysiskt och emotionellt krävande att rensa, men vi kommer att hjälpa dig att vara fokuserad och att prioritera under tiden vi arbetar tillsammans.

 

Erbjuder ni städning?

 

Vi erbjuder lätt städning under rensningsprocessen. Till exempel kan vi damsuga, damma och torka av hyllor och golv i de rum som vi rensar i, men vi erbjuder inte en komplett städtjänst. Skulle detta behövas kan vi rekommendera företag som erbjuder sådant.

 

Hur vet ni var ni ska börja?

 

Det är alltid bäst att börja en rensningsprocess på det stället som du stör dig mest på. När det väl är rensat och klart kommer du att känna dig inspirerad att rensa vidare i huset eller förrådet.

 

Kommer ni att tvinga mig att slänga mina saker?

 

Svaret är mycket enkelt nej. Vi kommer inte att tvinga dig att bli av med alla dina saker för slängandets eller slutresultatets skull. Vi tror på att integrera de saker som är nödvändiga och viktiga för dig in i ditt liv samtidigt som vi identifierar de saker som är överflödiga. Vi vill hitta ett system som passar dig - inte tvinga in dig i ett förbestämt system. Vi arbetar med att sälja, donera och återvinna föremål, inte slänga.

 

Vem anställer en professionell hemorganisatör?

 

Alla sorters människor – män, kvinnor, de som jobbar heltid, deltid eller de som är hemma, människor som är handikappade, pensionärer, äldre personer vars barn bor på annan ort och många fler. Att få det rörigt i hemmet kan hända oss alla. Det är ofta en betydande livsförändring som leder till att våra kunder kontaktar oss. Att flytta både till större eller mindre bostad, få barn, skiljas, mista en livspartner eller förälder – alla dessa händelser kan få oss att känna oss överväldigade av våra saker. Att samarbeta med en erfaren ordningskonsult kan hjälpa den som behöver ta tillbaka kontrollen över hemmet och livet. Att boka en tid innebär att jobbet blir gjort.

 

Måste jag köpa nya förvaringsmaterial?

 

Det beror på vad du redan har hemma. Många har redan ganska mycket förvaringsmaterial hemma men har kanske inte använt allt på bästa sätt. Vi hjälper dig att bedöma om det behövs något nytt eller om det du har hemma räcker. Vi kan givetvis komma med förslag på nytt förvaringsmaterial om detta skulle behövas.

 

Vad händer med de saker jag inte behöver längre?

 

De saker som du väljer att bli av med kommer att återvinnas, lämnas till välgörenhet eller säljas. Vill du sälja föremål på auktion kan vi hjälpa till med kontakter och även hålla i försäljningsprocessen.

 

Hur håller jag ordning efter att ni har gått?

 

Vi hoppas så klart att du kommer att känna dig inspirerad att efter vårt besök hålla fast vid de system vi har skapat. Men vi är väl medvetna om att livet kommer emellan ibland. Vi kan erbjuda ett underhållspaket för att hjälpa dig hålla ordningen. En viktig del av att vara organiserad är att veta när du behöver agera för att återskapa en ordning som passar dig och ditt liv i hemmet. Kom ihåg, att vara organiserad betyder inte att du är perfekt – det betyder att du har kontroll över ditt hem, så att du hittar det du vill när du vill.

 

 

Simply Organised AB   Box 24163   104 51 Stockholm       Org.nr. 556950-4128       info@simplyorganised.se